Usein kysytyt kysymykset

Yleistä

Mikä on Lahjalaatikossa.fi?

Lahjalaatikossa.fi on täyden palvelun kotimainen lahjatalo verkossa, joka tarjoaa herkullisen tavan ilahduttaa asiakkaita, henkilöstöä, yhteistyökumppaneita, ystäviä ja läheisiä. Verkkokaupasta löydät valmiita lahjalaatikkokokonaisuuksia, tai pystyt suunnitelmaan aivan omanlaisesi lahjalaatikon. Me toimitamme maukkaat muistamiset toimistoille, kotioville tai minne ikinä haluatkin EU:n sisällä. Jos tilaat lahjalaatikoita muualle kuin Manner-Suomeen, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, kiitos!

Mitä tarkoittaa valmiit lahjalaatikot?

Lahjalaatikon tiimi suunnittelee ja kokoaan jokaiseen sesonkiin valmiita lahjalaatikoita, joista sinun on helppo valita mieleisesi. Valmiit lahjalaatikot löytyy eri kokoisina ja eri hintaluokissa. Jos tilanteesi on kiireinen, valintasi on nopeamman toimituksen valmiit lahjalaatikot.

Voiko valmiiden lahjalaatikoiden sisältöä vaihtaa?

Ei voi. Jos haluat valita itse tuotteet suunnittele oma laatikkosi kohdassa: Suunnittele oma. Jos näistä ei löydy sopivaa ja tilausmääräsi on suuri niin pyydä tarjous. Tuotteet löydät kohdasta tuotekuvasto.

Miten suunnittelen oman lahjalaatikon?

Helposti. Valitse ensin sesongin makumaailma: kesähetkiin, makumatkalle, brunssille tai piknikille. Sen jälkeen valitset tuoteryhmistä aina yhden tuotteen laatikkoosi. Näet valitsemasi tuotteet sivun alalaidassa. Jos näistä ei löydy sopivaa ja tilausmääräsi on suuri niin pyydä tarjous kohdasta suuret tilaukset. Tuotteet löydät kohdasta tuotekuvasto.

Miten lahjalaatikon tuotteet on valittu?

Tuotteet verkkokauppaan on valittu huolella, hyvä maku edellä. Suosimme kotimaisia pientuottajia ja haluamme tarjota asiakkaillemme makuelämyksiä. Joukossa on aina trendikkäitä uutuuksia, mutta myös suosittuja klassikkomakuja.

Mistä näen allergeenit?

Ainesosat näkyvät listattuina kunkin tuotteen ainesosat-luettelossa. Tuotetiedot voivat kuitenkin muuttua, joten tarkistathan viimeisimmät ainesosatiedot, allergeenit ja ravintoarvot pakkauksesta.

Mihin otan yhteyttä, jos haluan suunnitella suuren määrän omia uniikkeja lahjalaatikoita?

Ota yhteyttä joko asiakaspalvelu@lahjalaatikossa.fi tai täytä tarjouspyyntölomake. Myyntitiimimme suunnittelee kanssasi sopivan kokoisen ja näköisen lahjalaatikon tarjouksen kera.

Miten saan oman tervehdykseni lahjalaatikkoon?

Tuotesivuston lopussa on kohta, johon pääset kirjoittamaan tervehdyksesi. Tämä tervehdys painetaan tarran avulla lahjalaatikon sisäpuolelle, niin että kantta avatessa tervehdys näkyy saajalle.

Millaisiin laatikoihin tuotteet pakataan?

Lahjalaatikon laatikot ovat kauniita tumman vihreitä pahvisia laatikoita tai puulaatikoita. Muiden brändien edustajat kuten Miss Klose lahjalaatikot ovat pakattu heidän omiin väreihinsä (näet aina myös laatikon kuvassa). Lisäksi suuremmat (postiluukusta sujahtava lahjalaatikko menee sellaisenaan) lahjalaatikot pakataan vielä ulkoisiin lähetyslaatikoihin (kotiinkuljetuksissa). Niissä näkyy painettuna Lahjalaatikossa-logo, sekä laatikko on teipattu vielä Lahjalaatikossa-teipillä.

Miksi laatikossa on ”heinän” näköistä pehmustetta?

Tuotteet suojataan tyylikkäällä luonnonmukaisella lastuvillalla, joka näyttää hieman heinälle. Tämä on käsittelemättömästä puusta valmistettu ekologinen, kevyt ja pölyämätön materiaali, jonka voi kierrättää biojätteenä.

Voinko lisätä lahjalaatikkoon oman tuotteen esimerkiksi viinipullon, oman kortin tai brändätyn pipon?

Kyllä vain voit, ota yhteyttä asiakaspalvelu@lahjalaatikossa.fi niin saat tarkemmat ohjeet tästä. Omien tuotteiden lisääminen onnistuu, kun tilausmäärä on yli 30 kpl.

Mikä on asiakastili?

Asiakastilin hallintapaneelissa näet tuoreimmat tilaukset, hallinnoit toimitus- ja laskutusosoitteita sekä muokkaat salasanaa ja tilin tietoja.

Miten vastuullisuus näkyy Lahjalaatikon toiminnassa?

Tutustu täältä vastuullisuus sivullemme.


Toimitus

Millaisia toimitusvaihtoehtoja on?

Pienin lahjalaatikko sujahtaa postiluukusta eli menee kirjetoimituksena. Valitse siis postiluukkutoimitus tähän!


Suuremmille lahjalaatikoille voit valita kassalla erilaisia toimitusvaihtoehtoja esimerkiksi
toimitus lähimpään noutopisteeseen (Lähellä-paketti), kotiovelle (Kotitoimitus) tai yritysosoitteeseen (Yritysjakelu).

Suuremmat määrät lähetetään rahtitoimituksena toimistolle tai toimipisteeseen (Rahtitoimitus) eli valitse aina tämä vaihtoehto, jos haluat isomman määrän lahjalaatikoita toimipaikkaasi (kotitoimisto, toimisto tai muu toimipiste).

Mikä on rahtitoimitus?

Suuremmat määrät lahjalaatikoita toimitetaan lavatoimituksena toimistolle (myös kotitoimisto) tai toimipisteeseen. Lahjalaatikot pakataan teholavojen päälle. Teholavan mitat 800 mm x 600 mm. Pienemmissä määrissä saatamme myös käyttää suuria laatikoita lavan sijasta.

Miten osoitteisto toimitetaan?

Kassan jälkeen avautuu uusi sivu, jossa linkki ladattavaan osoitepohjaan. Osoitetiedot kirjoitetaan tähän pohjaan. Muista täyttää kaikki kohdat huolellisesti. Tilaus ei lähde eteenpäin ennen kuin osoitetiedot ovat mukana. Jos haluat täyttää pohjan vasta myöhemmin, niin tiedosto tallentuu hallintapaneliisi. Osoitteisto tulee kuitenkin palauttaa kahden arkipäivän kuluttua, jotta toimitusaika säilyy samana.

Voinko muuttaa jälkikäteen lahjansaajan toimitusosoitetta?

On tärkeä tarkistaa toimitusosoitteet huolellisesti etukäteen. Jos toimitusosoite onkin väärä, ota yhteyttä asiakaspalvelu@lahjalaatikossa.fi, sumplitaan asia tapauskohtaisesti.

Kuinka kauan toimituksissa kestää?

Itse suunnitellut Lahjalaatikot toimitamme noin kahden viikon sisällä. Voit valita toimitusajan kalenterista. Sesongin valmiita Lahjalaatikoita on saatavilla myös nopeammalla toimitusajalla.

Millainen viesti tulee toimituksesta lahjan saajalle Matkahuollolta?

Paketin saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä lähettäjän antamaan matkapuhelinnumeroon ja/tai sähköpostiin. Saapumisilmoitukset on myös mahdollista määrittää saapuvaksi mobiiliapplikaation ilmoituksena. HUOM! yritysjakelussa ei tule erillistä viestiä vaan Matkahuolto toimittaa lähetyksen sovittuna arkipäivänä klo 8-16 yritysosoitteen vastaanottoon.

Miten toimia, jos lahjalaatikkoa ei ole haettu noutopisteestä määräaikaan mennessä?

Uudelleen lähettäminen on mahdollista. Veloitamme uudelleen lähettämisestä 20€/ kpl, joka sisältää takaisintoimituskulut sekä uudet lähetyskulut.

Mitä uudelleenlähettäminen maksaa?

Veloitamme uudelleen lähetyksistä 20€/ kpl, joka sisältää takaisintoimituskulut sekä uudet lähetyskulut. Uudelleentoimitukset lähetetään aina Matkahuollon lähellä-pakettina eli lähimpään noutopisteeseen ellei muuta sovita.


Maksaminen

Miten lahjalaatikot maksetaan verkkokaupassa?

Paytrail mahdollistaa kattavat maksutavat.

Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.

Osamaksupalvelut: Walley, OP Lasku ja Jousto

Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express

Mobiilimaksaminen: Mobilepay, Pivo, Siirto ja Apple Pay

Miten myyntitiimin kanssa tehdyt tilaukset maksetaan?

Myyntitiimin kanssa tehdyt tilaukset maksetaan laskulla tilauksen toimituksen jälkeen.

Mikä on asiakastili?

Asiakastilin hallintapaneelissa näet tuoreimmat tilaukset, hallinnoit toimitus- ja laskutusosoitteita sekä muokkaat salasanaa ja tilin tietoja.